HeadQuarter og BASEsociety
Tall fra Statistisk Sentralbyrå viser at hele 88 prosent av nordmenn er aktive brukere av sosiale medier, samtidig viser tallene at hele 76 prosent har kjøpt et produkt eller booket en tjeneste via sosiale medier. Spørsmålet er hvordan velger du riktig kanal og hvordan lage innhold som engasjerer og som gir resultater — vi hjelper deg å komme i gang!
Sosiale medier gir mulighet for å skape positive markedsføringseffekter, ofte med mindre investeringer enn det som kreves i andre kanaler.
I følge forbes.com er det estimert at 4.9 milliarder mennesker globalt bruker sosiale medier. Og tall fra Statistisk Sentralbyrå viser at hele 88 prosent av nordmenn mellom 16 og 79 år er aktive brukere av sosiale medier. Det er en økning på 8 prosent de siste fem årene.
Kvinner over 55 år står for den største delen av økningen, og mens de yngste holdt seg på et stabilt, høyt nivå fra 2017 til 2022, var økningen i aldersgruppen 65-74 år på hele 25 prosent.
I dag følger over 90 prosent av befolkningen en merkevare i sosiale medier, samtidig som tallene viser at hele 76 prosent har kjøpt et produkt via sosiale medier.
Engasjerende innhold
Å lykkes med sosiale medier handler i stor grad om å skape engasjerende innhold. Vel så viktig er det å ha en god strategi- og innholdsplan, utnytte plattformenes mange funksjoner og bygge et troverdig bånd til følgerne dine.
KOMME I GANG MED SOSIALE MEDIER
Definere målgruppe, mål og delmål
Velge ut sosiale medie kanal/kanaler
Lage en kanal strategi
Lage en innholdsplan, med hvordan type innhold som skal lages, når og hvor ofte innhold skal produseres.
Lage en publiseringsplan, sette sammen hva som skal publiseres, lage en plan på når det skal publiseres.
Sette opp budsjett og plan for hva som skal brukes i annonsering + ønsket målgruppe for annonseringen
Lage noe innhold som skal vekke ekstra engasjement, “show stoppere”
Sette av tid til å engasjere og kommunisere med følgerne
Lage tydelige og målbare KPIer
Evalurere innhold og tilpasse strategien
EGNE PRISER FOR HEADQUARTER MEDLEMMER
INTRODUKSJON TIL SOSIALE MEDIER KURS — 3 000 kr (ordinærpris 4 500 kr)
LEVEL TO KURS – 1900 kr (ordinærpris 3 000 kr)
TIMESPRIS — 1250 kr (ordinærpris 1 800 kr)
Vi tilbyr også skreddersydde sosiale medier pakker, kontakt oss på hello@basesociety.no så kan vi sammen finne ut hvilken pakke som passer best for din salong.